WHEN THE DEVIL'S LOOSE

En idiot är en förebild för en annan idiot

När en del beter sig som svin, som en idiot, eller en stor jävla amatör brukar det ofta bli så att man bara står och tittar på. Man leker psykolog för sig själv. Man öppnar inte käften för man vet att dom fortsätter köra sitt oavsett vad man säger. Sorgligt? Nja, beror helt ock håller på vem som är det högsta höset, vad det handlar om och när bomben exploderar. Vissa fall finns det inte någon anledning till att bry sig överhuvudtaget, ibland är man själv inblandat men ofast brukar det vara så att man blivit ett av "problemet" även fast man inte har med saken att göra och att man egentligen inte skulle bry sig om det. Är det sorgligt? Ja. När man tillslut bestämt sig för att visa att man klarar sig själv och inte vill lägga sig i saker och ting, exploderar det en ny bomb. Sorgligt? Som fan.

Jag och en vän tänkte på det häromdagen. Vi räknade med oss själva, men varenda liten varelse har verkligen vänt på sig som ett timglas från att stå stadigt på två stabila ben. "År 2010 - då världen aldrig mer blir som förr".. troligt och skulle mer än väl kunna stämma. Jag har också ändrat på mig, du med. Hon och han också. Gud kunde gå på vatten.. Klart att om en börjar, börjar alla.

En ännu mer idiotisk tanke som flög igenom mitt huvud för 25 minuter sen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0