DEN KNÄCKTA TRILLINGNÖTEN

Det gör mig så lycklig. Så glad att jag får ett leende på läpparna. Att jag ska göra allt för att få tillbaka mitt riktiga JAG igen, och låta det stanna.

Första nöten skulle kunna vara en riktig seg hård och fruktanvärd jobbig nöt men det är hon inte. Hon heter M. Pehrson och är den allra första läkaren jag någonsin träffat i mina dar som man inte vill ge en spark i röven. Med världens bästa minne, högsta omtänksamhet och med ett så gott hjärta vill jag ha henne som personliga läkare. Att det finns så förstående människor i vårat avlånga land som dessutom är läkare skulle ju kunna vara rena rama bullshiten egentligen. Skulle kunna tatuera Dr. Pehrson över hela ryggen.

Nästa mini-människa är "syster-Barbro" som är hälften så lång som jag, skryter över sitt nya liv som farmor och hon älskar sitt barnbarn högst av allt. Hennes liv hann hon rabbla upp under dagens fem jobbade timmar och det känns som vi känt varandra hela livet. En sån där liten nalle man vill ha sittandes på hyllan över sängen som man bara kan plocka fram ifall det skulle vara något. Någon man kan krama hårt som kramar en tillbaka. Barnsligt underbart.

Den sista nöten knäcktes idag torsdagen den 18 mars 17:51 av Jenny J. Bästa stunden i mitt liv och hjärtats förvirrande kom ner på jorden igen. Jag blev nästan full i skratt av lycka efter att ha hört "Men hej! Trodde inte ens att du levde längre". Jag tog det positivt och få ett så bra avslut på en 2-minuters konversation gjorde min dag, "säg till om du behöver hjälp, så löser vi det. Vill få tillbaka dig på benen igen, sen kör vi". Allt eller inget. Nu eller aldrig.


Tack för att ni knäckte nöten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0