BER OM URSÄKT

Mitt såkallade bloggande är ingen hitt nuförtiden, jag vet. Men har hinner verkligen inte. Gör jag inte det ena gör jag det andra.

I lördags kväll hade jag jobb-pass mellan 16-20:30. Mellan 16-17,30 hann jag mata 5 pers, lägga 8, ge medicin till 12, diska 3 gånger och skriva rapport. Resten av den kvällen på jobbet kollade jag på nyheterna, barnprogram och halv Sommarkrysset. Kan nästan säga att jag har ett riktigt guld jobb även om det är fruktansvärt segt. Goa pengar och Jennifer har ett leende på läpparna, speciellt nät man såg att lönen rullade in på kontot idag. I allafall, efter "jobbet" tog jag gamle Bettan´och drog till Kohagen, hem till Lisen alltså. När satt jag helt söndermosad och kände att jag skulle kunna somna vilken minut som helst, men sedan blev det liv i hagen och det rullade in en efter en annan i huset. Halv två somnade jag som en stock i min nybäddade säng.

Efter 5 timmars sömn var det bara att stiga upp igen. Dags för att ta sig hemåt till hemtrackterna igen, kära Motala. Blev en dag med släkten innan vi åkte hemåt, då ja slängde av mina familjemedlemmar på trottoaren och åkte sedan vidare till Skövde för en kväll med mina res-vänner på Pim´s. När jag hade lämnat av Josefine hemma hos henne på åkern ville jag absolut inte hem så jag åkte hem till Ebbis och vi pratade om allt vi missat nu när jag har jobbar, hon har jobbat, hon har varit på semester och jag har varit på semester.

Så nu hoppas jag att ni förstår varför jag helt enkelt skitit i bloggen på några dagar. Nu ska det minsann bli ändring på det hela.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0