SCREAM

Att börja skolveckan med en kortdag är anledningen till att jag ens går upp en måndag morgon klockan 05:35. Idag vakande jag med mansröst och en rinnande näsa, att jag ens hoppade ur sängen när larmet ringde och inte låg kvar några timmar till och gick upp när resten hade åkt vart dom nu ska, undrar jag fortfarande.

En trögstartad mattelektion där hälften skolkade tog jag mig igenom sedan väntade två timmars föreläsning om skador i samband med brott och misshandel. Okejokej, intressant. Vi går ju OP och eftersom vi ska jobba med sånthär lär det väl inte vara några problem... Den där snubben som stod där framme och tjöta var högsta chef, läkare, samordnare osvosv på Södesjukhuset i Stockholm och tjänar typ 100 000 spänn i månaden. Man tycker ju att en sånn kille borde ha lite vett i hjärnan och vet hur man ska presentera en föreläsning eftersom han gör det typ två gånger i veckan och går därifrån med 20 000 extra lakan i fickan. Men det slutade med att hälften ligger avsvimmade pga alla dessa hemska bilder och allt hej och hå som visades, lärarna rusade ut från lokalen helt panikslagna och skrek efter vatten istället för kaffe. Ibland kunde man kunde helt plötsligt höra en smäll, vipps så ligger det en på golvet. Inte speciellt lyckat hörru.


Efter tre timmar har jag inte riktigt kommit igång med det här om hjärnan eller. Så nu ska jag snyta mig sedan bädda ner mig i sängen och kolla på One Tree Hill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0