URSÄKTA, JAG HAR ETT LIV NU

Dålig uppdatering dom sista tre dagarna, men hela helgen har liksom varit allt förutom lugn.

I fredags firade jag och Alice med party i Öms med väldens bästa vänner. Mycket skratt och glädjetårar kunde vi njuta av när vi fick fram våran starka, oskämmande och känslolösa charader, sant eller falsk och totalsega hjärnor vid "hej-knäckt". Sedan var det mer eller mindre folk överallt och tack allihopa och alla fina presenter och eran fantastiska stämma när det gäller födelsedagssången. Jag insåg även hur bra smak boysen har egentligen. TACK!

Efter fyra timmars sömn vaknar jag av att två stora huven med ett stort smile stirrar på mig när jag lite halv segt får upp ögonen halv nio på min artonårsdag. Med sprängade huvudvärk tar jag mig upp, sätter mig i bilen och försöker ta oss fram i snöovädret tillbaka till Öms för att städa upp all skit som ni lämnat kvar.. hehe kan väl säga att det var som att gå in i en helt annan värld. Öl - och fastklistrat-snus - världen. Helvete var det enda som kom min käft den morgonen. Men vi skrubbade, torkade, dammsög, skrubbade lite till och sedan åkte vi en gång för alla därifrån.

Födelsedagen började alltså inte speciellt rolig om man säger så, men väl hemma blev det tårta och ännu mer presenter och det tackar man ju inte nej till.. Gick och la mig för jag trodde jag var trött men tydligen inte. Inte en endaste blund vilket kanske inte var så konstigt när världens största plogmaskin är påväg rakt in i vårat hus. Jordbävning på högsta nivå om man kan säga så.

Tog senare tag i livet, duscha av allt äckligt som satt som en mur runt mig, håret luktade öl, skit under naglarna, tuggummi på tröjan. Ja allt man kan tänka sig egentligen. Käkade lite god mat med mamma och pappa sedan blev det tårtbak som vi sedan käkade hemma hos Alice med några söta filurer innan vi fortsatte vårat firande.

Idag mår jag förjävligt, fast ingen ångest. Jag har inte insett att jag fyllt 18 och jag känner mig inte speciellt äldre heller. Jag ska från och med nu i fyra veckor flytta till mitt andra hem, KSS. Ska leka undersköterska och operera bort polyoer på varenda liten varelse. Mamma har redan ställt nya krav, men dom tar jag någon annan dag.


Hade lovat mig själv (som vanligt)att ta kort för en gångsskull och speciellt nu under denna helg. Hade laddat två kameror, raderat många minnesvärda kort, men det slutade med ett enda kort och den är från igår på tårtan, med en dåligt jävla mobilkamera dessutom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0