TRÖTT OCH SLETEN, ARG OCH LEDSEN

Veckans sista dag på KSS, tack gode gud! Jag och RoA folket går runt i vita byxor, foppatofflor, blåa skjortor, äter i resturangen tillsammans med alla läkare, tar två glas från början istället för att behöva springa flera gånger, har pennor i skjortfickan och avdelningspapper i byxorna. Fast vi tjänar inget.

Det är inte bara hemma dom behandlar mig som en hund, utan på jobbet också. Hämta det, spring och gör det, säg till den, gå dit.. MEN gå inte ut från avdelningen själv för du hittar inte, och där kommer koppletgrejen in. Men ärligt talat så gillar jag stället grymt mycket, oftast. Lite mera action där än på ett äldreboende om man säger så.

Därför går jag hem varje dag klockan 14 med ett leende på läpparna, känner mig stolt över att jag varit en sådan snäll jycke hela dagen. Men idag dansade jag tillomed några moves ut från sjukan. Det är torsdag och jag är nu ledig i tre dagar. Imorgon ska jag frivilligt ta denna förbannade riskkursen så jag kan få körkortet slaget i handen så fort som möjligt, sedan ska jag shoppa shoppa &shoppa. På lördag kan jag slå en utgång med girlsen och boysen.

One tree hill, kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0