EN LÅNG LÅNG TID

Jag hade egentligen suttit på en mysig resturang och ätit något gott med Tessan uppe i Stockholm vid det här laget. Varit taggad inför en galen kväll med överklassen och druckit champange till förfesten och haft en kväll jag sent skulle glömma. Istället ligger jag nerbäddad i sängen och försöker koncentrera mina ögon på Djungel George som går på tv. Liksom, vad är det för liv? Jag skämms inte ens över att jag ligger och tittar på barnprogram. Jag bryr mig inte om att jag fortfarande har gårdagens smink utsmetat över hela ansiktet. Jag blir uppvacktad som om jag skulle vara 12 år. Mitt huvud är som kaffekopparna som snurrar på Liseberg och min balans är inte lika bra som när Pippi går på lina. Alla andra är taggade för en spännande lördagskväll på sina egna håll. Utgång hit och utgång dit, fest där och en annan där. Själv får jag nöja mig med en fortsatt vistelse i sängen hela kvällen. Som tur är så har min favoritbror lovat att joina mig framför melodifestivalen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0