EN EFTERMIDDAG SOM SLÅR DET MESTA

Sattsar på en mjukstart inför mitt möte med stora tjocka släkten i helgen. Efter att ha vistas borta på Ica i över en timma bland pensionärer som måste läsa på varenda förpackning innan dom hinner röra på aset ska jag nu fortsätta med ett slags PRO-möte här hemma. Farmor kom nyss med nybakade bullar och strax efter det kommer min lossas farfar inklampandes i dörren och är dösugen på kaffe. Så nu sitter jag här med min långsamma hjärtklappning medans farmor klappar mig så snällt på axeln. Frågar mig var tionde minut och vad jag änskar mig i 18-års present, "slå på stort".

Nu ska jag sätta mig med farmor, mamma och en anfådd farfar och dricka en stor kopp kaffe. Det slår faktiskt det mesta en fredageftermiddag.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0