WEEKEND 32

Vilken helg. Kan börja med att säga att min helg varit super duper mega bra. Haft alltifrån 40 års-fest till båtåkning, till taxi-driver, till soffhäng.

Fredag: Vaknade av att mamma hoppade på mig i sängen vid halv nio tiden och slog mig med tidningen i huvuvdet. Hela dagen skulle bli skit stressad men även förhoppningarna på att det skulle bli en underbar kväll. 40 årsfesten för mamma som varit planerad i någon månad eller så skulle äntligen gå av stapeln. Med 60 middags gäster var det bara att sätta igång med matlagningen, fixa det sista i stugan och tillslut ladda kameran och packa ihop alla överraskningar som mamma skulle få på kvällen.
Kvällen slutade mer eller mindre bra på alla sätt. Allti ifrån pensionärs dans till klunkning av öl började folket trappa av vid två tiden och liiiiite för runda under fötterna.

Lördag: Vakna upp bara 200 meter från feststugan hemma hos min goding Bengan. Satt och nötade facebook i någon timme innan jag åkte hem för att ta mig en välbehövd dusch. Sedan åkte jag, Bengan och örebroarna Emil och Jocke ut med båten på vättern. Kanske inte var sommarens finaste dag men det var en riktig upplevelse att få se folket komma upp på vattenskidorna.
Lördagskvällen började sedan hemma hos fru Eklund för en jättegod middag. Medans 4 stycken satt och pimplade vin satt jag och drack mitt vatten för att bilen stod redo att köra utanför. En snabb sväng förbi Julle och hälsa på folket innan ja körde in resten till Pim´s och jag körde vidare för att köra Alex till Berg. Tillbaka till stan sedan köra hem till kära Tibro igen innan jag åkte hem och drog några arga ord ur min mun, sedan somnade jag som en stock i min nybäddade säng.

Söndag: Jobbade mina sista 4 timmar på sommarlovet. Och nu är  jag ledig i en och en halv vecka innan ett kommande student år kommer. Jag blir bara glad glad och ännu gladare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0