FÖRKLARING TILL DET HELA

Kände att jag behövde få ur mig detta här och nu. Som ni alla vet har man under sommaren huuur mycket som helst att göra. Vissa dagar har jag bara kommit hem för att sova, ta en dusch och säga hej till familjen innan det är dags att dra sig ut i världen igen. Så med tanke på bloggningen så har det legat på is lite granna. Har inte haft tid, ork eller lust att sätta mig inne vid datorn när det är strålande sol ute. Det har mer eller mindre inte varit som i våras när jag uppdaterade bloggen var femte minut och ibland satte jag tillomed larm på mobilen för att jag var tvungen att slå mig ner och skriva några rader. På den tiden var bloggen som en såndär Tammagouggi ni vet som man hade när man var liten. Den var tvungen att matas, som man kan jämföra med att skriva ett inlägg. Den var tvungen att rastas och göras rent som man kan jämnföra med utseendet och bloggens utstrålning. Underhållas så den inte dör ut, detsamma som när det gäller bloggens mening med det hela.

Men som sagt, i sommar har det ju inte riktigt blivit så. Har tänkt flera gånger att sätta mig och skriva flera inlägg men då kommer det något annat i vägen. Men om en vecka börjar skolan och allt kommer bli som vanligt igen. Längtar nästan lite, komma tillbaka till dom gamla rutinerna och dom vardagsliga sysslorna. Och dessutom är det trean som gäller nu. Ett helt fullspäckat studentår med massa trevliga stunder, fester och äventyr med dom bästa. kan knappt bärga mig, ska bli så gaaaalet kul.

Denna sommaren har gått liite för fort tyckte jag ändå. Har inte gjort speciellt mycket men samtidigt har jag haft fullt upp. Åkte direkt ner till Afrika och bosatte mig på den Tunisiska ön Djerba en vecka med min kära familj dagen efter skolavslutningen. Det var nog det bästa som kunde hända då, från och med den veckan ändrades mitt liv till något positivt och en vecka av vila gjorde satte sina spår. Därmed orkade jag sedan jobba i stort sett ända fram till 30 juli då jag och mina 10 underbara vänner tog vårat pic och pack och satte oss på ett plan ner till Turkier för en riktig partyvecka i Alanaya. Veckan började bra, ända fram till hälften låg i halsfluss. Själv sov jag 24 timmar i sträck onsdag-torsdag, men eftersom det var dåligt väder den dagen blev jag inte ledsen för det. Men efter en sjukt galen vecka kom vi hem och drog racet direkt till Olstorp där kära Hoffmaestro spelade. Skönt att landa på svensk mark igen och inte känna sig konstant svettig 24/7. En vecka sjukskriven på det och i söndags jobbade jag min sista dag bland 80+ för den här sommaren. En 40 års fest för mamma har jag hunnit med också, en riktig lyckad sådan.  Annars har jag spenderat alla fina sommarkvällar med kära vänner eller med min familj vid solnedgången. En underbar sommar har det varit men innan jag är redo att dra mig tillbaka till skolbänken och nya måsten är det en del saker jag ska hinna med. Förhoppningsvis drar vi en helhelg i Stockholm den kommande helgen för att se en annan del av världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0