ME AND MY BLACK COOFFE

Sitter ute i solen och dricker kaffe. Denna stund har jag liksom gått och väntat på alldeles för länge känner jag. Fan va jag älskar livet just precis nu.

Har tänkt lite på det här med att fylla aton.Det är ju det enda man längtar efter, som tjej efter att man fyllt 16 och hängt inne på vatra-16 års ett x antal gånger och gjort bort sig. Killar är liksom inte sånna, eller? dom har ju sin jävla moppe dom kan trimma och fördriva tiden på i 2 år. Fyllla 18 var och få gå in på de "stora" ställena i stan och kunna försöka sig på att ragga upp någon runt 30 års-åldern, langa cigg till sina kompisar som fick otur och föddes sent på året eller varför inte bara köpa ut cider från willys?

En annan grej som man inte är en av anledningarna till att man VILL fylla arton. Det är ju det här med att rösta. Asså vem har tid/ork/viljan/lust att ängna sig åt att läsa och lyssna på massa olika människor som tycker vissa saker och inte. Så uttråkad kan man ju inte vara så man sätter sig och pluggar in sån skit, iallafall inte nu. Visst nästa gång kan jag väl kanske tänka mig och rösta, är ju ändå fyra år kvar och då kanske man hörhoppningsvis har några åsikter att gå efter. Men visst vill man påverka redan nu så klart, släng i en lapp och be till gud bara. Politiker är och kommer alltid vara som krokodiler, stora i käften och har inga öron.


Kommentarer
Postat av: maria

saknar dig gumman, vi måste verkligen ses snart :( <3

2010-04-11 @ 18:33:08
URL: http://mariiathored.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0