SVERIGES GOASTE TYP, TYP



Ja, ännu en dag snart avklarad. Skönt. Och imorgon är det onsdag. Gütt.

Jag fortsätter med att leva i min sömniga värld. Gäspar dygnet runt och ibland känner jag efter när jag sov senast. Svaret brukar ofta bli "för en timme sen" men känns egentligen som flera dygn. Att må allmänt konstigt, somna av att sätta sig på en stol och springa runt som en av alla jordens idioter borde kanske få en att tänka till lite. Och visst jag tänker hela jävla tiden men vilken nytta ger det då? Ärligt talat, ingenting. Vet ni varför?, Jo för mina hjärnceller är out of work och har sagt upp sig. 

Msn, bloggar och facebook borde Svergie ha tagit bort för längesen. Jag använder inte msn längre för det är världens bästa program till att bli ovänner. Msn ger konstiga vibbar och man missförstår varandra fullständigt. Bloggar, speciellt min är inte den seriösaste. Jag har haft 4 stycken på 2 år. Jag har den bara för att få skriva av mig för jag kan inte välja vem jag vill prata med. Därför skriver jag och får jag svar tillbaka så får man. För pratar man med en mänsklig själ så är det inte alltid man får en mening tillbaka. Tråkigt. Men visst, vissa bloggar ska jag inte trampa på tårna. Och sen har vi ju fejjan, ansiktsboken, fb - FFAACCEEBBOOOOKK!  Nutidens mest beroendeframkallande sajt. Helt sjukt hur stort det blivit. Jag är lika beroende som alla andra. Men vad ger det? Inget, möjligtvis skvaller, nyheter som sedan leder till bråk. Men kanske är värt det. Jag har försökt men tror inte jag kommer kunna släppa den än.

Tänk förr i tiden, då när inte facebook, msn och ingen stureplans brud kom på att blogga vore kul. Tänk innan internet överhuvudtaget fanns, när inte mobiltelefonen hade uppfunnits. Då var man ute hela dagarna och dom gick fem gånger så fort som nu. Man sprang runt barfota på sommarängarna, då endast äkta vänskap fanns. Inga var sjuka i mer än feber och lite förskyldning. Ingen mådde dåligt för att någon x mil bort råkat säga en oläglig mening som den sedan står stämplad för resten av livet. Alla hade sitt eget, men mådde bra av det samtidigt som man delade med sig av glädje och sorg. Man var inte heller rädd för att släppa vissa människor in på livet för att sedan få ett slag på käften tillbaka och man brydde sig inte om vad alla tyckte.

Och nu helt plötsligt lever vi med datorer, iPods och mobiltelefoner som det vore en del av våran kroppsdel och utan den skulle vi dö. Jag går iallafall runt och vill att något ska hända, något som gör att tiden går lite fortare. Det räcker med att flytta mig till en annan planet eller något annat crazy. Inte konstigt att tankarna flyger hur dom vill för när jag tänker efter så kan det hända att det är hjärnhalvorna som gått i konkurs. Bara vad jag lägger ner min minimala energi på, tänker högt och ologiskt som sagt. Godnatt.




Kommentarer
Postat av: LINN

håller med dig om allt dedär. Och dendär killen,mmmm

2010-04-07 @ 18:06:39
URL: http://peacelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0