PARTYHARAR & DYNGHÖNOR

Påskafton i alla ära då människor samlas, dricker och blir stört fulla. Själv satt jag bara och titta på, lyssnade och kommer ihåg ALLT från årets mest ovärdaste fylledag från och med 2010.

Började min dag lite fint i stugan tillsammans med mina kusiner och så satt morfar snällt på ett hörn. Överdrivet med mat och dricka och jag förstod att snart sitter mamma och min moster som vanligt på påskafton vid tre-tiden och är mer eller mindre dyngraka.
Och visst, inga undantag i år heller. När jag åkte med mina kusiner mot stan klockan 16 var det inte mycket vett som kom ur deras käftar. Är glad att jag tog mig därifrån så tidigt som möjligt.

Hamnade i Stöpen runt ett bord med sex stycken vår-glada töser. Sollbrillorna satt mest fastklistrade dom kommande timmarna och jag klagade inte en enda sekund. Inte förrens Skaraborgs mest livligaste killar kommer på besök. Då satt vi mest som fågelholkar och sa inte speciellt mycket. 

Efter ungefär 100 ölburkar och några tomma vinflaskor senare då klockan slog 21:30, började kvällen mer eller mindre gå utför för vissa och var riktigt på hugget. Smällarna drog igång som det inte blev så mycket av. Ett trasigt toalett lock, en borttappad blå keps, onödigt snack, försvunna skor och en busstur senare hamnade jag i min efterlängtade säng och lämnade den inte förrens nu, 12 timmar senare.

Men tänk om det inte hade varit så, då hade det ju faktiskt inte varit en vanlig galen kväll med Fam. Party. Eller? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0