INNEHÅLLSLÖST OCH TRÅKIG

Idag när jag åkte hem med bussen blev det lite långtråkigt att bara kolla ut på råddjur som typ SKA ha varenda litet frö på marken, traktorer som åker i 10km/h och vägarbetare som torkar svetten i pannan. Det är ju just i dessa stunder som min hjärna får en sving och börjar tänka sådär typiskt igen.

Så idag har jag tänkt på hur det skulle vara om jorden bara helt plötsligt stannade. Att vi liksom slutade snurra runt våran egen axel. Det skulle ju lika gärna kunna hända en sån grej lika väl som jorden en dag kommer att explodera. För allting här i världen har ju kommit till på ett sätt vi inte vet hur, och självklart skulle den kunna försvinna på samma sätt. Antingen kommer det vara en härlig vår dag, kylig vind och snödropparna precis har kommit till världen. Eller en stekhet sommardag när man ligger på stranden eller skjuter iväg beachvolley-bollen åt helvete. En grå, dyster och regning höstdag som man önskar att livet kunde vara över. Eller så är det den dagen som det är tjugo minus grader och snön står upp till taken och vi kommer inte ut. Vilken dag skulle men helst vilja att jorden skulle stanna på?

Vilken dag det nu än blir, kommer det bli katastrof och inte minst jävligt långtråkigt till slut. Tänk om det skulle bli på våren. Det är fortfarande vinterkänsla samtidigt som det är sol, det blåser så in i bomben och man typ ber lite extra och hoppas på att blommorna i rabatterna snart ploppar upp dagarna ut och dagarana in.  Tror faktiskt att vi skulle tröttna på värmen om det olyckliga slutet av tellus blir mitt på sommaren. Vi skulle gå runt och mörkhyadde människor för resten av livet och tillslut skulle vi bli uttorkade. Dom människorna som redan är mörkhyadde kommer se ut som kolbitar och tillslut smula sönder till aska. Blir det en höstdag kommer personer som är experter på årstids-depression ha jävligt mcyket jobb att göra. Alla kommer mer eller mindre tänka på självmord pga att leva i ett mörker. Och blir det en snöig dag kommer vi garanterat frysa ihjäl.

Så efter min bussresa kom jag fram till att vi får väl hoppas att jorden fortsätter snurra så länge vi har fötterna på jorden. Det är nog bäst för oss alla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0