GLAD 1/4 AV LIVET

Visst måste vi uppleva våra dåliga, ledsna, arga, sura och onödiga dagar i mellanåt bara för att vi ska se det bra, glada, uppiggande, positiva och underbara dagarna i våra liv. Men jag tror inte på att vi lever 50/50, ABSOLUT INTE. Finns inte ens chans. På något vis har vi det biologiskt inom oss att depression är bra för oss ibland. Livet är inte rättvist på något sätt heller. Vissa lever som kungen och bryr sig inte ett piss. Leker stekare på stureplan medans andra åker traktor på en tråkig åker varje dag nere i Skåne. Vissa kämpar varenda dag för att moderaterna tagit över Sverige och våra pensionärer käkar nudlar varenda dag för dom inte har råd med en grillad kyckling. Medans en del dricker champange och slänger i sig ostron huxflyx. Vissa lever tills dom blir 112 år medans vissa dör av cancer i hela kroppen när man inte ens fyllt 30. Man lever på socialbidrag bara för att man blivit sparkad utav Sveriges en gång kanske mest framgångsrika företag för att VD:n inte tänkt på vissa konsekvenser som blir när ett företag går i kk. Andra köper en stor lyx-yacht och åker 5 varv runt jorden innan dom tycker det vore kanske skönt och komma hem. 

Jag vet inte riktigt vad jag ville komma med detta inlägg.
Bara med att jag tror man är glad ungefär 1/4 av livet. Idag är det tyvärr inte en sån dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0