FLUMMAR RUNT

En dag i skolan nu för tiden är inte speciellt det jag sätter överst på önskelistan. Gå runt och bara vänta på att dagen ska ta slut. Slå sig ner en stund i caféterian och kolla in Italienare som är på besök, eller se Maud gå runt och plocka ihop disk och skälla ut nördarna som sitter på borden. Eller varför inte applådera åt en oskyldig människa som råkar dra med hela stolen ner på golvet när han springer raka vägen ur västerhöjdsträsket.

Men idag är det en annorlunda dag. Folk sitter och biter på naglarna pga nervositeten över Svenska B muntliga NP. Varför vara nervös över att stå och prata inför 7 personer man gått med i samma klass i snart två år och typ världens snällaste lärare som för ett antal veckor sedan satte igång brandlarmet efter att bränt muffins som sprängdes i SoS-mikron?

Imorgon kanske jag tar tillbaka det jag precis skrev här när det är min tur att hålla tal. "Kvinnor i tre generationer-relation" lapparna ligger framför mig. Men jag kan det inte än.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0